Windows 8 percuma dari microsoft

Sunday, September 25, 2011


Microsoft baru-baru telah melancarkan Windows 8 dalam satu persidangan BUILD yang berlangsung di Anaheim, California. Windows 8 yang diperkenalkan memang versi baru bagi para pengembang atau disebut developer preview.
Terdapat tiga versi yang disediakan iaitu dua untuk sistem 64 bit dan juga 32 bit. Tiga versi yang disediakan anda boleh memuat turun pada link di bawah ini.

Windows 8 versi developer preview ini belum final sehingga setelah selesai memuat turun, anda harus menyimpannya di CD atau flashdisk.
Jika anda pilih versi dengan “developer tools”, pengguna hanya boleh melakukan clean install. Namun, jika anda memilih versi lain, anda boleh melakukan upgrade dari Windows XP, Windows Vista atau Windows 7.
Sebelum memuat turun, anda harus benar-benar memahami bahawa sistem operasi ini belum final kerana masih terdapat kekuranganannya. Anda juga perlu memastikan bahawa peranti keras yang dimiliki menyokong Windows 8. Microsoft menyatakan bahawa semua peranti yang menyokong Windows Vista dan Windows 7 dapat menyokong Windows 8.
Untuk Windows 8 x86 (32 bit) spesifikasi minimum adalah processor 1 GHz, Ram 1 GB dan kapasiti simpanan 16 GB. Sementara untuk x64 (64 bit), anda memerlukan processor 1 GHz, RAM 2 GB dan kapasiti simpanan 20 GB. Tak kisah lah pilihan yang akan dimuat turun, anda perlukan DirectX 9 compliant GPU dengan WDDM 1.0 atau driver lebih tinggi.

~ 0 comments: ~

GuaBlog!

OhBelog!

Qoute from A's desk

Who walks the path of heaven will rule over everything... Bring the Peace, Keep the Peace, Walk in Peace then Rest in Peace...

Total Tayangan Laman

Followers

About Me

Recent Posts


ShoutMix chat widget

Link

Blogger Widgets
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Please help pay cup of coffee for us~

abrapism almawalker. Theme images by sndr. Powered by Blogger.

Popular Posts